Τα συγγενολόγια (Εισαγωγή)
Η σελίδα περιλαμβάνει τα σόγια και τα συγγενολόγια της Στενής. Υπάρχουν πάρα πολλές ελλείψεις τόσο σε στοιχεία όσο και σε φωτογραφικό υλικό. Σε περίπτωση που κάποιος έχει στοιχεία καλά είναι να μας τα στείλει για να συμπληρωθεί το αρχείο. Σε πολλές περιπτώσεις το υλικό που μπορεί να μας στείλετε μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά για κάποιους άλλους η να αποτελέσει συνδετικό κρίκο ούτως ώστε να προχωρήσουν και να τελειώσουν κάποιοι την ερευνά τους. Το μεγάλο πρόβλημα για την δημιουργία γενεαλογικών δένδρων για την Στενή είναι η έλλειψη αρχείων. Έχουν καεί το διάστημα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου. Επίσης οι γνώσεις που έχουμε για το πριν το 1790 είναι ελάχιστες. Το εγχείρημα είναι δύσκολο και βασίζεται σε προφορικές πληροφορίες και στο αρχείο των Διρφυακών Νέων. Πολύτιμες πληροφορίες βρέθηκαν και στο Χρονικόν της Στενής του Δημήτρη Γιαννούκου, στο Χρονικό των Διρφέων του Γιώργου Ντεγιάννη, στη Μαρούσα την Στροπωνιάτισσα του Νικόλαου Αντωνόπουλου και στην εφημερίδα Σήμαντρο των αδερφών Μαγγούτα για τους Στενιώτες που πήγαν στο Θεολόγο. Η αναφορά στο κάθε σόι περιλαμβάνει τρία μέρη. Το πρώτο που περιλαμβάνει γενικά στοιχεία, το δεύτερο υποκατηγορίες που κάνει διαχωρισμό των μεγάλων σογιών ανάλογα την ρίζα κι το τρίτο μέρος που περιλαμβάνονται βιογραφικά κα φωτογραφίες. Στο κάθε επίθετο έχουν κοινή καταγωγή. Εξαίρεση αποτελούν οι Κορώνηδες που προέρχονται από δυο σόγια το ένα από την Κορώνη της Μεσσηνίας και το άλλο από το Βουνέσι της Καρδίτσας. Οι Καρλατηραίοι της Στενής προέρχονται από δυο διαφορετικά χωριά τους Στρόπωνες και τον Θεολόγο. Δεν γνωρίζουμε αν αυτά τα δυο σόγια είχαν κοινή καταγωγή το μόνο που έχει διασωθεί στην παράδοση ότι είχαν έρθει από την λίμνη Κάρλα.
Ένα άλλο στοιχείο που είναι οφθαλμοφανές είναι οι μετακινήσεις που έγιναν τόσο προς την Στενή όσο και από την Στενή σε άλλα μέρη. Πρώτος λόγος της εκροής των Στενιωτών είναι οι οικονομικοί λόγοι. Το άγονο εδάφους δεν άφηνε πολλά περιθώρια καλής ζωής στο χωριό. Πολλοί σπούδασαν και έφυγαν. Οι τσοπάνηδες έμειναν μόνιμα στα χειμαδιά τους. Επίσης αρκετοί και αρκετές παντρεύτηκαν και έμειναν και προτίμησαν τον τόπο του συντρόφου τους.
Όσο για τις εισροές πρωτεύοντα ρόλο την περίοδο της τουρκοκρατίας έπαιξε η ασφάλεια που παρείχε η περιοχή στους φυγάδες από πολλά μέρη της Ελλάδας.